woensdag 1 juni 2016

Fringemeeting Transparantie en Integriteit succes!

Op congres 103 organiseerde de nieuwe thema-afdeling Transparantie en Integriteit voor het eerst een fringemeeting. Willeke Slingerland, docent/onderzoeker op Saxion Hogescholen en promovendus aan de Vrije Universiteit, hield een sprankelende presentatie over hoe je integer bent en blijft in je netwerk. Het beeld dus van de ‘goede politicus’ als het om integriteit gaat, een positieve benadering.

Met een aantal stellingen ontstond vervolgens een levendige discussie, die bijdroeg aan ons doel om dilemma’s beter te herkennen, en de aanwezigen met ‘gereedschap’ naar huis te laten gaan om er zelf wat mee te doen.

Dat kun jij trouwens ook, want de video van de presentatie van Willeke staat on-line, en onze stellingen ook. Met alleen een beamer, internetaansluiting en moderator kun je dan een inspirerende avond organiseren. En als je dat wilt natuurlijk met eigen stellingen. Hier onze handleiding.

Lees het uitgebreidere verslag.